Database naam

Henkw2

New member
Hoe weet ik welke database ik gebruik? ik heb in DirectAdmin 5 database staan waar alleen het achterste gedeelte is
anders bijvoorbeeld: 12345678_DPV en 12345678_WP3 enz.
Ikan ik ergens zien welke database ik moet gebruiken als ik een restore doet?

Ikan ik ergens zien welke database ik moet gebruiken als ik een restore doet?
Hoi Henk.
Even een paar dingen ter informatie.
1.) Dit is een forum bedoeld voor Directadmin licentie houders oftewel admins. Niet voor hosting klanten, dus als jij zelf geen directadmin licentie hebt moet je feitelijk support vragen bij je host, niet hier.
2.) De voertaal op dit forum is (omdat het international is) Engels, niet Nederlands.
3.) Om je toch een beetje te helpen, je database is altijd gerelateerd aan iets anders, bijv. een wordpress installatie of een forum (bijv. phpbb of Xenforo). Deze hebben altijd een configuratie bestand, vaak config.php genoemd of iets soortgelijks.
Daarin staan ook altijd de databasenaam, database gebruikersnaam en database wachtwoord vermeld, om verbinding te kunnen maken met de database.
4.) Een restore doe je normaliter naar een -lege- database. Dus kijk in die config, verwijder desbetreffende database, maak hem opnieuw aan met de gegevens van die betreffende config, en dan doe je restoren.
5.) Next time please in English and again, if you're not a DA license holder, please ask your host for support or try a computer forum Like NCF (nationaalcomputerforum.nl) or something similar.

een wordpress installatie of een forum (bijv. phpbb of Xenforo). Deze hebben altijd een configuratie bestand, vaak config.php genoemd of iets soortgelijks.
Daarin staan ook altijd de databasenaam, database gebruikersnaam en database wachtwoord vermeld, om verbinding te kunnen maken met de database.
Precies, altijd even in het config bestand kijken van je huidige CMS.

Back