Support inadmissible

staff

Verified User
Joined
Sep 19, 2007
Messages
114
Location
France
Pour ceux qui parle francais, "ceux qui parle anglais" il traduirons comme nous les français qui ne sais pas parler anglais.

Donc je trouve le support inadmissible je demande de l'aide par mail ne sachant pas m'aider cela fait 3 jours que sa dure ensuite j'expose mon problème sur le forum personne non plus Direct admin se contrefiche mais pas moi en tout les cas j'ai des client qui attendent depuis 3 jours et j'ai de perdu pas mal de monde par contre pour vendre direct admin et prélever, sa il savent donc j'aimerai bien que le support soit plus présent et si il peuvent faire une catégorie pour le support francais sa serai aussi merveilleux "Je rappelle que vous n'avez pas que des clients qui parle anglais"

Merci
 
Bonjour à vous mon haut-parleur français. Je ne parle pas français, ainsi je ne peux pas vous aider en votre langue maternelle. Le cela étant dit, j'emploie

http://babelfish.altavista.com/tr


pour traduire votre message et 'parlez 'avec vous. Mon arrangement est que vous avez une issue qui n'a pas été répondue à dans les 3 jours. Peut-être c'est un problème mineur qui peut être résolu en utilisant les forum ou le knowledgebase. Si tout va bien vous pourrez lire et comprendre mon anglais et répondre (par PM ou sur ce conseil) et ainsi, peut-être le membre de I ou de someother sur le forum peut vous aider.

- Alon.


----

Hello to you my French Speaker.
I do not speak french, so I can't help you in your native language.
With that said, I use

http://babelfish.altavista.com/tr


to translate your message and 'speak' with you.
My understanding is that you have an issue that was not responded to within 3 days. Perhaps it is a minor issue that can be resolved using the forums or the knowledgebase.
Hopefully you will be able to read and understand my english and respond (either by PM or on this board) and thus, perhaps I or someother member on the forum can assist you.

-Alon.
 
Poster staff doesn't say where he's located.

staff, are you a Canadian?

My US-born of a Canadian mother sons (now living in Canada) understand the problem better than non-Canadians ever will.

Many French-speaking canadians believe that all Canadians should speak French as well as English. Politically, it's a big thing, often led by those who would have Quebec withdraw from Canada.

DirectAdmin is a Canada-based company.

Most foreigners visiting Canada never realize the problem because the French speaking Canadians speak English perfectly well with us.

Note that this is NOT meant to be any kind of a flame or disrespect; I'm simply trying to explain what I see as the issue. If I'm wrong, simply let me know, and I'll delete my reply.

Jeff
 
Avez vous pensé à demander de l'aide sur www.directadmin.fr ?

Par ailleurs si vous achetez un produit à une société anglophone, il est logique que le support vous soit fourni en anglais..

Maintenant si vous ne parlez par du tout anglais, soit trouvez un fournisseur francophone qui peut vous aider soit trouvez un panneau de controle francophone qui répond à vos attentes.. (et là bonne chance)
 
Looks like a good site, netswitch.

Users who visit it should be aware it's not an official site, but rather a resource set up by somone not part of JBMC, the company responsible for DirectAdmin.

Jeff
 
yes it is clearly stated on the site


I think it could be a good idea from the DA staff to sponsor such "local" support forums but I am also convinced that any person involved in any IT activity should be able to read/write english...
 
Avez vous pensé à demander de l'aide sur www.directadmin.fr ?

Par ailleurs si vous achetez un produit à une société anglophone, il est logique que le support vous soit fourni en anglais..

Maintenant si vous ne parlez par du tout anglais, soit trouvez un fournisseur francophone qui peut vous aider soit trouvez un panneau de controle francophone qui répond à vos attentes.. (et là bonne chance)

Je crois que le site direct admin en Français est mort, je me suis inscrit à deux reprise, et j'attend toujours une validation.
 
Don't waste your time in the other site. The official DA site/forum will always have more resources and more people who can assist you.
Official support is here and it is great. This is where the product is created and maintained. I don't see a good reason for a 'local' site that will either replicated existing info, or would be dead due to no traffic.

-----------------

Ne perdez pas votre temps dans l'autre emplacement. Le fonctionnaire DA site/forum aura toujours plus de ressources et plus de personnes qui peuvent vous aider. L'appui officiel est ici et il est grand. C'est où le produit est créé et maintenu. Je ne vois pas une bonne raison pour un emplacement 'local 'qui information existante repliée, ou serais complètement dû à aucun trafic.

Translated using: http://babelfish.altavista.com/tr

-Alon.
 
But Alon, if the poster wants support in French, then he can get it on the French site but not on this site.

I'm a firm believer in using official sites, but I search the net if I can't find an answer I need, and I take it where I can get it :).

Jeff
 
I'm semi-sharing your opinion for support in native lang. With that said, my other opinion that disagree with that concept has the following reasoning:

When you provide service/support for a product, not an appliance, but a software product, you should get the support directly from the vendor or his suggested channels of support.
While auxilery support such as provided (to my understanding) in the french site, is nice to have, unless it recieves the backing of the mother site, there is a good chance that prospective users who may be googling with local .tld (e.g., http://google.co.il ) may miss out on the 'stronger' support and knowlegebase that is found with great volumes in the primary support site.
We are running a website called: http://hosts.co.il which is the local version of http://webhostingtalk.com and it is pulling dramatic volume of users. However, it is not a specific product/service that is bound to a specific technology, so it appeals to many users of different flavours (i.e., windows, linux, and a variety of control panels).
Narrowing the support local site to a specific product doesn't strike me as a very interesting and very active support site as you can only interact with local countryman/language sharing, and by far you will miss out on a great deal of knowlege exchange (not to mention meeting interesting people :) worldwide, perhaps from Ontario California area, just as an example of course).

-Alon.
 
Back
Top